SJ-TER jalustat

Säätöruuvikiinnitteinen perustus liikennevaloille, puisto- ja katuvalaistukseen

RST-auraussuojalla varustettu jalusta sopii hyvin viimeisteltyyn ja kestävään perustamiseen. Ruostumaton 2 mm vahva teräsvaippa suojaa tehokkaasti jalustan yläpäätä esimerkiksi aurausvaurioilta. Jalustassa on ruostumaton säätö-/kiinnitysruuvimekanismi. Voimakas kartiomainen muoto, jalustan sivujen ulkonevat siivekkeet sekä pohjan leveä jalkaosa takaavat parhaat dl3 arvot.

Toimitukseen kuuluu myös säänkestävä juurikumi, joka on voimakkaasti muotoiltu. Kumi estää sade- ja roiskeveden, sekä irtokivien pääsyn jalustan sisään. Kumi ei nouse tai irtoa, koska helmaosa jää tiukasti säätöruuvin ja pylvään väliin. Muovinen kaapeliaukko 110 mm. 

Perusta laatuun

Sähkö-Jokisen valikoimasta löytyvät laadukkaat betoniperustukset kaikille metallipylväille ja putkille.

Korkealaatuiset pylväsjalustat täyttävät Liikenneviraston uudet, yleiset laatuvaatimukset. Tuotteen kestävyys ja asentajaystävällisyys ovat olleet johtotähtinä tuotekehityksessä. Uusi automatisoitu tuotantolinja ja tehokkaat tuotantotavat takaavat entistä tasalaatuisemmat ja mittatarkat tuotteet.

Yksi merkittävistä uudistuksista on muotoiltu muovinen kaapeliaukko (110 mm), jonka ansiosta maakaapelin suojaputki voidaan liittää suoraan jalustaan ilman väliosia. Tämä mahdollistaa kaapelia suojaavan, esteettömän ja nopean läpiviennin. 

Ammattitaidolla alusta loppuun

  • Yli 30 vuoden käyttökokemukset

  • Nopeat ja varmat toimitukset

  • Liikenneviraston tyyppihyväksynnät

  • Koko säätö-/kiinnitysmekanismi ruostumatonta terästä

  • Kevyesti ja hyvin kierrettävät ruuvit

  • Teräs B500K ja A500HW

  • Betoni K 40-2 ja kaikki seosaineet CE-merkittyjä

  • Juurikumit EPDM sään- ja valonkestävää laatua

  • Laatujärjestelmän ISO 9001:2000 mukaan

  • FI-Sertifikaatti

 

Tekniset tiedot

Sähkö-
numero
Tyyppi Pylväälle
halkaisija
mm
Korkeus
m
Paino
kg
h
mm
±20
d 1
mm
d 2
mm
u
mm
±10
u 1
mm
b 1
mm
b 2
mm
±2
b 3
mm
±2
Säätö-
ruuvit
Juuri­kumi DL3 Muo­vi­nen
kaa­pe­li­aukko
Pakkaus
kpl/lava
4607616 SJ-1 TER 100-143 1-6 150 1000 450 285 410 120 80 145 150 4xM16 JK 0-1 0,27 on 6
4607618 SJ-1.3 TER 100-143 5-8 250 1270 500 285 480 120 80 145 150 4xM16 JK 0-1 0,61 on 6
4607624 SJ-2 TER 128-168 6-10 290 1170 550 330 520 80 120 180 190 4xM16 JK 2-3 0,54 on 4
4607630 SJ-3 TER 128-168 8-10 380 1470 570 330 520 80 120 180 190 4xM16 JK 2-3 1,18 on 4
4607637 SJ-4/1500 TER 159-224 8-12 560 1500 620 420 690 110 120 225 245 6XM16 JK-4 1,48 on 2
4607641 SJ-4/1800 TER 159-224 8-15 680 1800 630 420 690 110 120 225 245 6XM16 JK-4 2,7 on 2
4607643 SJ-4/2200 TER 159-224 8-15 1100 2200 750 420 690 110 120 225 245 6XM16 JK-4 5,37 ** on 1

Pidätetään oikeudet teknisiin muutoksiin.

** muovinen kaapeliaukko Ø 90 mm

Kysy asiantuntijalta

  • Lasse Jokinen

    Toimitusjohtaja, Myynti


    +358 2 550 5501

    lasse.jokinen@sahkojokinen.fi

  • Ville Nieminen

    Myyntipäällikkö


    +358 2 550 5514 ja +358 50 432 2834

    ville.nieminen@sahkojokinen.fi

  • Simo Jokinen

    Pylväsmyynti ja vienti


    +358 2 550 5505

    simo.jokinen@sahkojokinen.fi

  • Noora Jaakkola

    Myyntiassistentti


    + 358 2 550 5522

    noora.jaakkola@sahkojokinen.fi

  • Tiina Jokinen

    Myynti, reskontrat


    +358 2 550 5502

    tiina.jokinen@sahkojokinen.fi

  • Markus Latvajärvi

    Tuotantoinsinööri


    + 358 2 550 5520 +358 40 593 6868

    markus.latvajarvi@sahkojokinen.fi

X

Tiesitkö, että HE pylväitä ei saa käyttää kaikilla teillä?

Moottoriteiden erkanemis- ja liittymiskaistojen sekä ramppien varrettomina pylväinä käytetään vain väistyviä (luokan NE) pylväitä.

Näissä kohteissa pitää käyttää KAPU-NE pylvästä

Varreton energiaa vaimentava (HE) pylväs voi aiheuttaa auton kattoon suuremman lommon kuin väistyvä (NE) pylväs kun tien nopeusrajoitus tai suunnittelunopeus on ≥ 100 km/h.

Lähde: 16-2015 Liikenneviraston ohjeita. Maantie- ja rautatiealueiden valaistuksen suunnittelu 13.5.2015

Älä näytä viestiä enää