Yli 1000 törmäystä,
ei yhtäkään vakavaa henkilövahinkoa

Turvallisuus perustuu innovatiiviseen, patentoituun rakenteeseen. Kun ajoneuvo osuu pylvääseen, rungon lohkot repeytyvät irti toisistaan ja ajoneuvo pysähtyy hallitusti.

 

  • Joustavat valaisinpylväät

    KAPU®-HE on voimakkaasti törmäysenergiaa sitova valaisinpylväs. Pylväs suojelee sekä matkustajia että muita tielläliikkujia.

    >Tutustu KAPU®-HE pylväisiimme.
  • Väistyvät valaisinpylväät

    KAPU®-NE valaisinpylväs ei sido törmäysenergiaa. Katso, miten uusi, ei energiaa vaimentava pylväs väistää ajoneuvoa.

    >Tutustu KAPU®-NE pylväisiimme.
  • Jäykät kartiopylväät ja mastot

    Pylväsvalikoimamme on täydentynyt edullisella SJK-teräskartiopylväällä, joka soveltuu niin puisto-, katu-, tie- kuin aluevalaistukseenkin.

    SJK teräskartiomastot valaistukseen ja mainospyloneille. Korkeudet jopa 60 metriin asti. Mastoilla valaistaan tehokkaasti areenat, kentät, satama-ja tehdasympäristöt.

    >tutustu SJK pylväisiimme.
  • Liikennevalopylväät

    Törmäysturvalliset liikennevalopylväät tuovat lisää turvaa autoilijoille ja jalankulkijoille.

    >Tutustu liikennevalopylväisiimme.
  • Opastepylväällä uutta turvaa liikenteeseen

    Törmäysturvallisena valaisinpylväänä tunnetuksi tullut KAPU®-pylväs nyt myös opastepylväänä.

    >Tutustu KAPU®-NE opastepylväisiimme.
X

Tiesitkö, että HE pylväitä ei saa käyttää kaikilla teillä?

Moottoriteiden erkanemis- ja liittymiskaistojen sekä ramppien varrettomina pylväinä käytetään vain väistyviä (luokan NE) pylväitä.

Näissä kohteissa pitää käyttää KAPU-NE pylvästä

Varreton energiaa vaimentava (HE) pylväs voi aiheuttaa auton kattoon suuremman lommon kuin väistyvä (NE) pylväs kun tien nopeusrajoitus tai suunnittelunopeus on ≥ 100 km/h.

Lähde: 16-2015 Liikenneviraston ohjeita. Maantie- ja rautatiealueiden valaistuksen suunnittelu 13.5.2015

Älä näytä viestiä enää